Skład Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświecenia” w Krakowie:
Przewodniczący:
Jarosław Łysek
Zastępca Przewodniczącego:
Elżbieta Dzik-Sekuła
Sekretarz:
Bogdan Kusior
Członkowie:
Piotr Cymerys
Kamil Czarnecki
Jolanta Fryc
Konrad Maciejowski
Jarosław Pasieczny
Marek Tretko
Bożena Tomana
Komisja Rewizyjna
Przewodniczący:
Elżbieta Dzik-Sekuła
Członkowie:
Jarosław Pasieczny
Jarosław Łysek
Bożena Tomana
Jolanta Fryc
Marek Tretko
Komisja Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi
Przewodniczący:
Marek Tretko
Członkowie:
Piotr Cymerys
Jolanta Fryc
Bożena Tomana
Bogdan Kusior
Jarosław Łysek
Jarosław Pasieczny
Komisja Społeczno – Pojednawcza
Przewodniczący:
Kamil Czarnecki
Członkowie:
Konrad Maciejowski
Piotr Cymerys
Rada Nadzorcza przyjmuje interesantów w pierwszą środę miesiąca w godzinach 15.00 – 17.00 w budynku Spółdzielni na os. Oświecenia 45 w pokoju nr 21.
Rada Nadzorcza
Rada Nadzorcza w imieniu członków sprawuje kontrolę i nadzór właścicielski nad całokształtem działalności Spółdzielni.
Członków Rady Nadzorczej wybiera Walne Zgromadzenie w głosowaniu tajnym spośród członków Spółdzielni. W skład Rady Nadzorczej nie mogą wchodzić osoby zalegające z opłatami wobec Spółdzielni, pracownicy Spółdzielni oraz osoby będące zleceniobiorcami lub wykonawcami w stosunku do Spółdzielni, jak również członkowie władz innej spółdzielni mieszkaniowej.
Rada Nadzorcza składa się z 10 członków.
Kadencja Rady Nadzorczej wynosi 3 lata i trwa od Walnego Zgromadzenia, na którym Rada została wybrana do Walnego Zgromadzenia, które dokona wyboru Rady na następną kadencję.
Zakres działania
Do zakresu działania rady należy:
- Uchwalanie zasad polityki finansowej i gospodarczej Spółdzielni;
- Zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni, w tym decydowanie o wyodrębnieniu nieruchomości pod względem organizacyjnym i gospodarczym oraz o zasadach gospodarki finansowej tych nieruchomości;
- Uchwalanie regulaminów normujących działalność Spółdzielni, nie zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Walnego Zgromadzenia;
- Rada Nadzorcza może w drodze uchwały, w zakresie regulaminów pozostających w ramach jej kompetencji wyłączyć te regulaminy, które nie wpływają na poziom kosztów w Spółdzielni, szczególnie regulaminy dotyczące obowiązków Zarządu jako pracodawcy np. normujące obowiązki pracowników Spółdzielni, poprzez przekazanie kompetencji do ich wprowadzania na podstawie uchwały Zarządu;
- Uchwalanie planów rocznych: gospodarczych, finansowych i programów działalności społecznej, w oparciu o projekty planów przygotowanych i przedstawionych przez Zarząd;
- Podejmowanie uchwał w sprawie poziomu naliczeń obciążających członków z tytułu kosztów eksploatacji, w oparciu o kalkulacje kosztów przygotowanych i przedstawionych przez Zarząd;
- Podejmowanie uchwał w sprawie planów remontów dla poszczególnych nieruchomości – uzgodnionych z Radami Mieszkańców Nieruchomości, w oparciu o projekty planów przygotowanych i przedstawionych przez Zarząd;
- Podejmowanie uchwał w sprawie innych planów przygotowanych i przedstawionych przez Zarząd;
- Uchwalanie zasad rozliczeń kosztów poniesionych na modernizację budynków;
- Określanie zasad rozliczania kosztów działalności społecznej;
- Przygotowywanie projektów regulaminów pozostających w kompetencji Walnego Zgromadzenia i stosownych uchwał Walnego Zgromadzenia;
- Bieżący nadzór i kontrola działalności Spółdzielni poprzez:
a) badanie okresowych sprawozdań dotyczących realizacji planów: finansowych, remontów, termomodernizacji i innych zatwierdzonych przez Radę Nadzorczą lub opracowanych przez Zarząd;
b) dokonywanie okresowych ocen bieżącego wykonania przez Spółdzielnię jej zadań administracyjno-gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw jej członków;
c) przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej członków;
d) rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu oraz rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu; - Opracowanie projektu regulaminu konkursu na członków Zarządu do zatwierdzenia przez Walne Zgromadzenie;
- Wybór w drodze konkursu i odwołanie w każdym momencie członków Zarządu;
- Podejmowanie uchwał w sprawie zabezpieczenia kredytu w formie hipoteki na nieruchomości, dla potrzeb której przeznaczone będą środki finansowe pochodzące z tego kredytu, po uzyskaniu pisemnej zgody większości dysponentów lokali, których prawa do lokali związane są z tą nieruchomością;
- Zwoływanie Walnego Zgromadzenia w przypadkach i na warunkach określonych w Statucie i przepisach prawa;
- Składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań zawierających w szczególności wyniki kontroli i ocenę sprawozdań finansowych;
- Podejmowanie uchwał w sprawie czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią, a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach – do reprezentowania Spółdzielni wystarczy dwóch członków Rady przez nią upoważnionych;
- Ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania Spółdzielni w sądzie, jeśli powództwo o uchylenie uchwały Walnego Zgromadzenia dotyczy Zarządu Spółdzielni;
- Wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego Spółdzielni;
- Podejmowanie uchwał w innych sprawach, wynikających z przestrzegania przez Spółdzielnię przepisów prawa, zapisów Statutu i obowiązujących regulaminów.
Struktura Rady Nadzorczej
Rada Nadzorcza na pierwszym posiedzeniu plenarnym wybiera ze swego grona Prezydium. W skład Prezydium Rady wchodzą:
- przewodniczący,
- zastępca przewodniczącego,
- sekretarz.
Zadaniem Prezydium jest organizowanie pracy Rady Nadzorczej.
Rada Nadzorcza powołuje ze swego grona:
- Komisję Rewizyjną;
- Komisję Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi;
- Komisję Społeczno-Pojednawczą;
- Komisje czasowe, tylko w miarę potrzeby.
Przewodniczącego stałej komisji wybierają członkowie komisji, przy zachowaniu warunku, że ta sama osoba może przewodniczyć tylko jednej komisji. Prezydium i komisje Rady Nadzorczej mają wobec Rady Nadzorczej wyłącznie pomocniczy charakter i nie mogą podejmować żadnych decyzji ani formułować wiążących zaleceń pod adresem członków, organów Spółdzielni czy jej służb etatowych.
Jak się skontaktować?
Rada Nadzorcza przyjmuje interesantów w pierwszą środę miesiąca w godzinach 15.00 – 17.00 w budynku Spółdzielni na os. Oświecenia 45 w pokoju nr 21.